The journal of Humanities and social sciences is the journal aim to distribute scholarly works and research valuable to the development of academic knowledge in Humanities and Social Sciences field. All article will be reviewed by professional reviewers from both outside and inside Mahasarakham University in order to meet the international standard. ISSN 2672-9733 (Online)
Journal of Humanities and Social Sciences
No. |
Name |
Author |
Page |
File |
---|---|---|---|---|
1 |
การจัดแหล่งเรียนรู้ภูมิสังคมภูมิวัฒนธรรมเพื่อการสอนสังคมศาสตร์ |
จรีพร นาคสัมฤทธิ์ , ปนัดดา ลาภเกิน , บุญธิดา ม่วงศรีเมืองดี , อารมย์ จันทะสอน , ปัญญา ไวยบุญญา , ประภัสสร ยอดสง่า , ศศิธร โคสุวรรณ |
5-19 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
2 |
ปัจจัยที่ส่งผลต่อทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของนักศึกษาระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยมหิดล |
โชติมากานต์ ไชยเยศ , ปานวาด ปรียานนท์ , นงลักษณ์ โพธิ์น้อย , พรเพ็ญ ทองกันยา |
20-33 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
3 |
การพัฒนาโปรแกรมการจัดการสารสนเทศนักเรียน (SIM) เพื่อเสริมสร้างประสิทธิภาพระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนโรงเรียนกู่ทองพิทยาคม สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษามหาสารคาม |
ชัดสกร พิกุลทอง |
34-46 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
4 |
ชาวจีนในมาเลเซีย: การเข้ามาและการตั้งถิ่นฐาน |
ชัยวัฒน์ มีสันฐาน |
47-59 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
5 |
การพัฒนาศักยภาพการบริหารจัดการชุมชนโดยรอบอุทยานประวัติศาสตร์ ศรีเทพ |
ณัฐแก้ว ข้องรอด |
60-72 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
6 |
การพัฒนารูปแบบการบริหารจัดการโรงเรียน “HTS STEP MODEL” สู่การเป็นโรงเรียนคุณภาพโรงเรียนบ้านห้วยหละ อำเภอบ้านโฮ่ง จังหวัดลำพูน |
นิรัญ เหลืองอร่าม |
73-89 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
7 |
ผลกระทบของคุณภาพชีวิตที่มีต่อการพัฒนาอย่างยั่งยืนของผู้สูงอายุในศตวรรษที่ 21 |
นาวา มาสวนจิก , ปิยะวรรณ ยางคำ , อัจฉรพร เฉลิมชิต , กชนิภา วานิชกิตติกูล , พรวดี รักษาศรี , อมร โททำ |
90-102 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
8 |
โมเดลปัจจัยเชิงสาเหตุที่มีอิทธิพลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาร้อยเอ็ด เขต 2 |
ปัญญาพร พันทองคำ , สุชาติ หอมจันทร์ , นิยม อานไมล์ |
103-115 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
9 |
จิตรกรรมภูมิทัศน์ทะเลน้อย: ความสมดุลแห่งสุนทรียศิลป์ |
ปัทมาสน์ พิณนุกูล |
116-127 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
10 |
พฤติกรรมการดูแลตนเองเพื่อชะลอโรคไตเรื้อรังของผู้ป่วยเบาหวาน |
พนารัตน์ ศาสนะสุพินธ์ , สมจิต แดนสีแก้ว , วีระศักดิ์ อเนกศักดิ์ |
128-139 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
11 |
คุณค่าศีลธรรมสากลบนโลกไร้พรมแดนอันไร้ซึ่งรัฐบาลโลก: จากสิทธิมนุษยชน สู่การขับเคลื่อนปทัสถานใหม่ด้านการเปลี่ยนแปลงสภาพภูมิอากาศของเยาวชนคนรุ่นใหม่ |
เผ่า นวกุล |
140-160 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |
12 |
ความหมายและองค์ประกอบของความไม่พึงพอใจในเรือนร่างของวัยรุ่น |
สุขิริณณ์ อามาตย์บัณฑิต, รังสรรค์ โฉมยา , กรรณิกา พันธ์ศรี , อารยา ปิยะกุล |
161-174 |
Published by Mahasarakham University. This is an open access article under the CC BY-ND license (https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/) |